پاورپوینت فارسی نهم فرآیند تدریس درس چهاردهم

پاورپوینت فارسی نهم فرآیند تدریس درس چهاردهم دانلود پاورپوینت فارسی نهم فرایند تدریس درس چهاردهم مشخصات فایل تعداد صفحات 24 حجم 3678/263 کیلوبایت فرمت فایل اصلیپاورپوینت فارسی نهم فرآیند تدریس درس چهاردهم|42105235|downlaod|پاورپوینت درس چهاردهم فارسی نهم,دانلود پاورپوینت درس چهاردهم فارسی نهم
مشخصات فایل مورد نظر در مورد پاورپوینت فارسی نهم فرآیند تدریس درس چهاردهم آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.پاورپوینت فارسی نهم فرآیند تدریس درس چهاردهم

دانلود پاورپوینت فارسی نهم فرایند تدریس درس چهاردهم


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم3678/263 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت فارسی نهم فرایند تدریس درس چهاردهم جهت رشته ادبیات و زبان فارسی در قالب ۲۴ اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش


فارسی یا پارسی یک زبان ایرانی غربی از زیرگروه ایرانی شاخه هندوایرانی خانواده زبان‌های هندواروپایی است که بیشتر در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان گفتگو می‌شود. فارسی یک زبان چندکانونی و زبان رسمی ایران و تاجیکستان و افغانستان به‌شمار می‌رود.

این زبان در ایران و افغانستان به الفبای فارسی، که از خط عربی ریشه گرفته، و در تاجیکستان و ازبکستان به الفبای تاجیکی، که از سیریلیک آمده، نوشته می‌شود. زبان فارسی در افغانستان به‌طور رسمی دری (از ۱۳۴۳ خورشیدی) و در تاجیکستان تاجیکی (از دوره شوروی) خوانده می‌شود.

زبان فارسی از زبان کهن‌تر پارسی میانه (یا پهلوی) آمده که آن نیز خود از پارسی باستان سرچشمه گرفته‌است. این دو زبان برخاسته از ناحیهٔ باستانی پارس (استان فارس امروزی در جنوب ایران) هستند.

پارسی باستان زبان رسمی شاهنشاهی هخامنشی بود و نوادهٔ آن، پارسی میانه، به‌عنوان زبان رسمی و دینی شاهنشاهی ساسانی درآمد که در این دوران در دیگر سرزمین‌های ایرانی گسترش بسیاری یافت؛ به گونه‌ای که در خراسان جایگزین زبان‌های پارتی و بلخی شد و بخش‌های بزرگی از خوارزمی‌زبانان و سغدی‌زبانان در خوارزم و فرارود نیز فارسی‌زبان شدند. گویشی از پارسی میانه که با گذشت زمان فارسی دری نام گرفت، پس از اسلام به عنوان گویش معیار نوشتاری در خراسان پا گرفت و در سراسر ایران گسترده شد.

فهرست مطالب
آزمون تشخیصی (فردی)
نشان دادن خداشناسی در آثار ادبی
ایجاد انگیزش و آماده سازی
نکته های کلیدی درس
نکات زبانی و ادبی
توحید مفضّل
خود ارزیابی
دانش های زبانی
ارزشیابی تکوینی
کار گروهی






"