مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان 45 صفحه دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشدمبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان 45 صفحه|42079520|downlaod|مبانی نظری تعامل دانش آموزان,ادبیات نظری تعامل دانش آموزان,چارچوب نظری تعامل دانش آموزان,فصل دوم پایان نامه تعامل دانش آموزان,دانلود مبانی نظری تعامل دانش آموزان,پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان,پیشینه داخلی تعامل دانش آموزان,پیشینه خارجی تعامل دانش آموزان,پیشینه پژوهش تعامل دانش آموزان,پیشینه نظری تعامل دانش آموزان
مشخصات فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان 45 صفحه آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان 45 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات45
حجم75/797 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی می باشد. تعامل دانش آموز به این صورت نیز تعریف شده است: هنگامی که دانش آموزی فعالانه از طریق افکار، احساسات و اعمالش در مدرسه مشارکت می کند که این تلاشی برای افزایش موفقیت دانش-آموزان است و از ترک تحصیل آنان جلوگیری می کند (آپلتن، کریستنسون و فرلانگ ، 2008؛ کریستنسون و همکاران، 2008، فردریکس، بلومن فیلد و پاریس، 2004؛ فرلانگ، ویپل، جین، سای منتال، سولیز وپانتانا ، 2003).

محققان به گسترش مفهوم تعامل دانش آموز علاقه دارند چرا که فکر می کنند این سازه پیش-بینی کننده مهم عدم ترک تحصیل دانش آموزان در دبیرستان و اکتساب موفقیت های بیشتر توسط آنان است. افزایش احساسات مثبت درباره مدرسه در طی نوجوانی به پیشرفت تحصیلی بیشتری منجر می شود و از آن طرف کاهش تعهد نسبت به مدرسه و آموزش، به بزهکاری نوجوان منجر می شود (اسکینر و همکاران،2009).

کو (2009) اذعان می کند که تعامل در دوران مدرسه و دانشگاه پایه و اساس مهارت های مورد نیاز افراد برای یک زندگی رضایت بخش و مولد بعد از دانشگاه است. دانش آموزانی که در کلاس به طور فعالی مشارکت نمی کنند و همچنین خود را متعلق و در ارتباط با مدرسه نمی دانند بیشتر احتمال دارد تا در بزهکاری و مشکلات رفتاری درگیر شوند (کروسون، ایرکسون و پارن بوش ، 2002). عواقب و پیامدهای ناشی از تعامل، طولانی مدت است و فقط به دوران مدرسه محدود نمی شود (جوزف بونو، 2011)، بنابراین مدارس ملزم شده اند که به تدوین برنامه هایی بپردازند که تعامل دانش آموز را که با مشارکت و تلاش های پیوسته در قلمروهای علمی، بین فردی، فوق برنامه مشخص شده افزایش دهند (جوزف بونو، 2011).


فهرست مطالب

1-6- تعاریف مفهومی تعامل دانش آموز 1-7- تعاریف عملیاتی تعامل دانش آموز فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه تحقیقاتی تعامل دانش آموز

2-1- مباني نظري
2-1-3- مفهوم تعامل دانش آموز
2-1-3-1- دیدگاه های نظری در مورد تعامل دانش آموز
2-1-3-1-1- الگوی انگیزشی
2-1-3-1-2- الگوی آشنایی - مشارکت
2-1-3-1-3- نظریه کنترل اجتماعی
2-1-3-1-4- نظریه دلبستگی
2-1-3-2- تعامل رفتاری
2-1-3-3- تعامل عاطفی
2-2- تحقیقات پیشین 37
2-2-1- ویژگی های شخصیتی و تعامل رفتاری - عاطفی 37
2-2-2- ویژگی های شخصیتی و مهارت های اجتماعی 39
2-2-3- تفاوت های جنسیتی و تعامل رفتاری - عاطفی 40
2-2-4- تفاوت های جنسیتی و مهارت های اجتماعی 41
2-3- نتیجه گیری 42

فهرست منابع و مآخذ






"